.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجمع کارگران کارخانه "ایران الکتریک" رشت
تجمع ۱۵۰ نفری کارگران بازخرید شده کارخانه" ایران الکتریک" رشت از صبح سه شنبه در مقابل ساختمان مرکزی وزارت صنایع و معادن برگزار شد. این تجمع برای روشن شدن وضعیت مطالبات کارگران ...
تجمع کارگران کارخانه "ایران الکتریک" رشت

تجمع ۱۵۰ نفری کارگران بازخرید شده کارخانه" ایران الکتریک" رشت از صبح سه شنبه در مقابل ساختمان مرکزی وزارت صنایع و معادن برگزار شد.
"علی نعمتی" نماینده کارگران "ایران الکتریک" رشت گفت‌‏: این تجمع برای روشن شدن وضعیت مطالبات کارگران تا فردا ادامه خواهد یافت و در صورت بی نتیجه بودن، کارگران پس از تعطیلات نیمه شعبان برای دریافت سنوات پرداخت نشده خود اقدام می کنند.
وی در رابطه با علت حضور کارگران در تهران می گوید: حدود ۷۰ روز پیش استانداری گیلان طی نامه‌‏ای به ریاست جمهوری ضمن اشاره به ناتوانی بخش خصوصی در اداره کارخانه خواهان بازگرداندن دوباره این واحد به دولت شده بود که تا کنون پاسخی به این نامه داده نشده است.
بنا به اظهارات نعمتی از حدود یک هفته پیش کارگران ایران الکتریک طی نامه به استانداری و نماینده ولی فقیه در گیلان مدتی هفت روزه را برای پاسخگویی تعیین کرده بودند که به دلیل عدم پاسخگویی، به ناچار به تهران آمده اند.
این مقام کارگری با اشاره به اشتغال بیش از ۱۵۰۰ کارگر در دوران شکوفایی این کارخانه گفت: کارخانه ایران الکتریک رشت در سال ٨۱ به بخش خصوصی واگذار شد و کارفرمای جدید به بهانه انتقال کارخانه به خارج از حریم شهری با ۵۴۰ کارگر باقیمانده توافق کرد که از محل فروش زمین سابق کارخانه سنوات آنها را بپردازند که تا این زمان هنوز زمین کارخانه فروخته نشده و به دلیل اتمام بیمه بیکاری کارگران با کمک‌‏ مالی افراد خیر و نهادهای خیریه زندگی می‌‏کنند.
"نعمتی" علت عدم فروش زمین کارخانه را بهانه کارفرمای جدید در خصوص رونق نداشتن وضعیت بازار زمین عنوان می کند و می‌‏گوید: جمعیت ۱۵۰ نفری امروز به نمایندگی از سوی ۵۴۰ کارگر ایران الکتریک با هزینه افراد خیر به تهران آمده اند و حتی اداره کار نیز حاضر به رسیدگی به پرونده کارگران نیست.(ایلنا)

در حاشیه

اين تجمع از ساعت 8 صبح امروز در مقابل ساختمان مركزي وزارت صنايع و معادن آغاز شد كه تا كنون ادامه دارد و دريغ از عنايت حتي يك مقام مسوول در اين وزارتخانه‌‏؟!

* تجمع كنندگان كه نيمي از آنان را (75) زنان تشكيل مي دادند از صبح امروز در مقابل ساختمان شيشه‌‏اي وزارت صنايع تجمع كردند تا شايد مسوولان صنايع به جمع آنان بيايند اما زماني كه مايوس شدند به مطبوعات و خبرگزاريها متوسل گرديدند‌‏!
* تجمع كنندگان با خود زير انداز آورده بودند‌‏, گويي مي‌‏دانستند كه حالا حالاها بايد صبر كنند تا مسوولان به مشكلات آنان رسيدگي كنند؟!
* كارگران كه بيشترشان خسته از سفر بودند, گرسنه و تشنه گوشه‌‏اي نشسته بودند و هر از چند گاهي نان و پنيري ميل كرده و خدا را شاكر بودند كه چنين مسوولان دلسوزي دارند‌‏!!
* كارگري مي‌‏گفت كه از نهادهاي خيريه كمك مي گيريم تا زندگي آبرومندانه‌‏اي داشته باشيم , به مسوولان بگوييد كه آفرين بر شما عزيزان!
* خانم كارگري مي گفت‌‏: در دولت عدالت محور احمدي‌نژاد‌‏, حسابي ما را شرمنده محبت هايشان مي كنند‌‏! براستي بايد اينجا باشيد و معنا و مفهوم مهرورزي و عدالت گستري را درك كنيد .
* رانندگان خودروهاي عبوري هز ار چند گاهي تجمع كنندگان را مورد محبت الفاظ خود قرار مي دادند و به قول معروف , متلكي مي گفتند و عبور مي كردند ! اينجا بود كه مفهوم جمله معروف" بني آدم اعضاي يكديگرند" را به عينه مشاهده كردم ؟!
* نيروهاي پر تلاش انتظامي تمام تلاش خود را به كار بسته بودند تا اين تجمع اخلالي در نظم و ترتيب مقابل ساختمان وزارت صنايع ايجاد نكند‌‏, به آنان نيز خسته نباشيد مي گوييم .
* كاركنان صنايع و معادن از طبقات مختلف شاهد و ناظر اين تجمع بودند و هر از چند گاهي سر تكان مي دادند و شايد به حال اين بندگان خدا تاسف مي خوردند !
* طبق آخرين خبر كارگران تجمع كننده كه از عنايت هاي ويژه مسوولان صنايع و معادن بي بهره شده اند , روي سنگ فرش خيابان مقابل اين وزارتخانه در حال چرت زدن هستند !
* دوستي مي گفت‌‏: ديروز كارگران قزوين ( نازنخ ) اينجا بودند و امروز كارگران رشتي آمده اند , راستي اگر قرار بود كه به مشكلات اين كارگران رسيدگي شود‌‏, كه ديگر مسوولان وقت سرخاراندن نداشتند !
* و رهگذري مي گفت‌‏: كارگران مظلوم هستند و بي پناه و به ياد مطالب آن حقوق دان افتادم كه مي گفت هر دو مظلوم اند ؛ كارگر و قانون كار !
* و قابل توجه مسوولان كه اين تجمع فردا نيز ادامه دارد و كار و بار ما حسابي پر رونق و گوش برخي آقايان همچنان بسته‌‏؟!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.